Ekomarketing na Walentynki, czyli jak zerwać z… plastikową reklamówką

288

Poznaj tragiczną historię toksycznej relacji, która zakończyła się po wielu ciężkich latach związku, choć od początku była skazana na niepowodzenie. Istnieją decyzje, do których każdy z nas musi dojrzeć. Czy utożsamiasz się z fabułą tej miłosnej historii? Sprawdź, czy losy bohaterów i omawiane przez nich problemy nie są zbyt bliskie twojemu sercu!

UN Environment prezentuje: „Czy jesteś w toksycznym związku?”

Obejrzany przez ciebie film to smaczny owoc pracy organizacji UN Environment, która pod szyldem kampanii #CleanSeas i hasłem „Turn the tide on plastic” (co przetłumaczyć możemy jako: „Zawróć falę plastiku”) od lutego 2017 roku zajmuje się oczyszczeniem oceanów, a dokładnie walką z morskimi odpadami z tworzyw sztucznych i zachęcaniem do niej rządów, całych społeczeństw i sektorów prywatnych.

Tylko wspólny wysiłek świadomych, zaangażowanych i aktywnych obywateli gotowych każdego dnia zmieniać i poprawiać swoje ekonawyki jest w stanie ochronić nasze środowisko. Właśnie dlatego UN Environment stworzyło z okazji Walentynek zabawne wideo, którego celem jest zaproszenie każdego z nas do zerwania ze złymi nawykami i zdeklarowania się w najpiękniejszym możliwym związku – ekozwiązku z otaczającym nas światem.

Zanim dowiesz się więcej o samej kampanii, rzućmy trochę światła na pierwszą scenę filmu, bo każdemu specjaliście od marketingu jest ona dobrze znana z zupełnie innej reklamy. Nie ma to jak zgrabna zabawa formą:

Co mogę zrobić, by pomóc #CleanSeas?

Wróćmy do sedna. Czy wiesz, że każdego roku minimum 8 ton plastiku trafia do oceanów? Obejrzany przez Ciebie na początku film to dopiero zalążek komunikacji, której celem jest wywrzeć prawdziwy wpływ na ochronę środowiska.

Kampania prowadzi nas na anglojęzyczną stronę: cleanseas.org, gdzie możemy podjąć piękne zobowiązanie – deklarację miłości i zadecydować, jakie związkowe obowiązki chcemy od teraz na siebie wziąć. A mamy do wyboru:

  • powiedzieć „NIE” zerkającym na nas zalotnie plastikowym słomkom do drinków,
  • zawsze pamiętać na zakupach o ukochanej torbie wielokrotnego użytku,
  • zerwać z każdym produktem zawierającym w sobie „mikrokulki” np. peelingami,
  • zakochać się w butelkach wielokrotnego użycia,
  • korzystać z własnych opakowań na wynos,
  • rezygnować z produktów zawierających w sobie lub swoich opakowaniach plastik.

Po zaznaczeniu naszych „commitments” (możemy wybrać każde z wymienionych) i podaniu imienia, nazwiska oraz adresu e-mail, otrzymamy wiadomość mailową z podziękowaniem od całej organizacji za zobowiązanie się do redukcji plastikowego śladu, który zostawiamy po sobie każdego dnia w świecie.

Akcja #CleanSeas zachęca nas również do dalszych aktywności. Co jeszcze możesz zrobić?

  1. Podzielić się wiadomością o kampanii, filmem (jak i naszym artykułem ^^) ze swoimi przyjaciółmi w mediach społecznościowych oraz śledzić hashtag: #CleanSeas.
  2. Proponować własne działania, jeżeli takie mają miejsce w zamieszkiwanym przez ciebie kraju – więcej info na: cleanseas.org/take-action.
  3. Sprawdzić, w jaki jeszcze sposób można pomóc na: www.unep.org/environmentassembly/beat-pollution

W momencie, gdy piszę ten artykuł, swoją miłość do bycia bardziej EKO zadeklarowało już 69, 291 osób z całego świata! A liczby rosną.

O teorii słów kilka, czyli czym jest ekomarketing?

Eco marketing / ekomarketing (inaczej: green markietng, pol. zielony marketing) to społeczne zainteresowanie kwestiami ochrony środowiska przez producentów i marketerów, które objawia się w rosnącej ilości działań marketingowych, tzw. „zielonych kampanii”, w których obok produktu (lub jako produkt) promowane są postawy i zachowania proekologiczne.

Ekomarketing związany jest ściśle z pojawianiem się coraz większej ilości problemów ekologicznych, a co za tym idzie tworzenia się świadomości społecznej i powstawania nowych potrzeb społecznych w zakresie tego problemu. Coraz więcej organizacji i osób prywatnych angażuje się w działania proekologiczne. Na szczęście także producenci i marki coraz częściej zdają sobie sprawę, jak istotną kwestią jest ochrona środowiska i jak realizowanie jej postulatów może pozytywnie wpłynąć na budowanie wizerunku marki.

Ekomarketing to także wprowadzanie do obiegu, promowanie, ale i korzystanie z produktów, które są uznawane za ekologiczne i korzystniejsze dla środowiska niż te oferowane przez pozostałe marki. Produktem ekologicznym możemy nazwać każdy produkt, który nie tylko nie zanieczyszcza środowiska, lecz także chroni je.

A Ty? Ile takich produktów jesteś w stanie znaleźć dziś w swoim domu? Czy potrafisz zakończyć toksyczny związek i zrezygnować z kolejnego złego nawyku, by ocalić oceany i chronić środowisko? Pięknie! To musi być miłość 😉

Jors wif lof,
Adrianna Such

Ekomarketing na Walentynki, czyli jak zerwać z… plastikową reklamówką
4.3 (85.42%) 48 głos[ów]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here