Ekomarketing na Walentynki, czyli jak zerwać z… plastikową reklamówką

0
3851

Poznaj tragiczną historię toksycznej relacji, która zakończyła się po wielu ciężkich latach związku, choć od początku była skazana na niepowodzenie. Istnieją decyzje, do których każdy z nas musi dojrzeć. Czy utożsamiasz się z fabułą tej miłosnej historii? Sprawdź, czy losy bohaterów i omawiane przez nich problemy nie są zbyt bliskie twojemu sercu!

UN Environment prezentuje: „Czy jesteś w toksycznym związku?”

Obejrzany przez ciebie film to smaczny owoc pracy organizacji UN Environment, która pod szyldem kampanii #CleanSeas i hasłem „Turn the tide on plastic” (co przetłumaczyć możemy jako: „Zawróć falę plastiku”) od lutego 2017 roku zajmuje się oczyszczeniem oceanów, a dokładnie walką z morskimi odpadami z tworzyw sztucznych i zachęcaniem do niej rządów, całych społeczeństw i sektorów prywatnych.

Tylko wspólny wysiłek świadomych, zaangażowanych i aktywnych obywateli gotowych każdego dnia zmieniać i poprawiać swoje ekonawyki jest w stanie ochronić nasze środowisko. Właśnie dlatego UN Environment stworzyło z okazji Walentynek zabawne wideo, którego celem jest zaproszenie każdego z nas do zerwania ze złymi nawykami i zdeklarowania się w najpiękniejszym możliwym związku – ekozwiązku z otaczającym nas światem.

Zanim dowiesz się więcej o samej kampanii, rzućmy trochę światła na pierwszą scenę filmu, bo każdemu specjaliście od marketingu jest ona dobrze znana z zupełnie innej reklamy. Nie ma to jak zgrabna zabawa formą:

Co mogę zrobić, by pomóc #CleanSeas?

Wróćmy do sedna. Czy wiesz, że każdego roku minimum 8 ton plastiku trafia do oceanów? Obejrzany przez Ciebie na początku film to dopiero zalążek komunikacji, której celem jest wywrzeć prawdziwy wpływ na ochronę środowiska.

Kampania prowadzi nas na anglojęzyczną stronę: cleanseas.org, gdzie możemy podjąć piękne zobowiązanie – deklarację miłości i zadecydować, jakie związkowe obowiązki chcemy od teraz na siebie wziąć. A mamy do wyboru:

  • powiedzieć „NIE” zerkającym na nas zalotnie plastikowym słomkom do drinków,
  • zawsze pamiętać na zakupach o ukochanej torbie wielokrotnego użytku,
  • zerwać z każdym produktem zawierającym w sobie „mikrokulki” np. peelingami,
  • zakochać się w butelkach wielokrotnego użycia,
  • korzystać z własnych opakowań na wynos,
  • rezygnować z produktów zawierających w sobie lub swoich opakowaniach plastik.

Po zaznaczeniu naszych „commitments” (możemy wybrać każde z wymienionych) i podaniu imienia, nazwiska oraz adresu e-mail, otrzymamy wiadomość mailową z podziękowaniem od całej organizacji za zobowiązanie się do redukcji plastikowego śladu, który zostawiamy po sobie każdego dnia w świecie.

Akcja #CleanSeas zachęca nas również do dalszych aktywności. Co jeszcze możesz zrobić?

  1. Podzielić się wiadomością o kampanii, filmem (jak i naszym artykułem ^^) ze swoimi przyjaciółmi w mediach społecznościowych oraz śledzić hashtag: #CleanSeas.
  2. Proponować własne działania, jeżeli takie mają miejsce w zamieszkiwanym przez ciebie kraju – więcej info na: cleanseas.org/take-action.
  3. Sprawdzić, w jaki jeszcze sposób można pomóc na: www.unep.org/environmentassembly/beat-pollution

W momencie, gdy piszę ten artykuł, swoją miłość do bycia bardziej EKO zadeklarowało już 69, 291 osób z całego świata! A liczby rosną.

O teorii słów kilka, czyli czym jest ekomarketing?

Eco marketing / ekomarketing (inaczej: green markietng, pol. zielony marketing) to społeczne zainteresowanie kwestiami ochrony środowiska przez producentów i marketerów, które objawia się w rosnącej ilości działań marketingowych, tzw. „zielonych kampanii”, w których obok produktu (lub jako produkt) promowane są postawy i zachowania proekologiczne.

Ekomarketing związany jest ściśle z pojawianiem się coraz większej ilości problemów ekologicznych, a co za tym idzie tworzenia się świadomości społecznej i powstawania nowych potrzeb społecznych w zakresie tego problemu. Coraz więcej organizacji i osób prywatnych angażuje się w działania proekologiczne. Na szczęście także producenci i marki coraz częściej zdają sobie sprawę, jak istotną kwestią jest ochrona środowiska i jak realizowanie jej postulatów może pozytywnie wpłynąć na budowanie wizerunku marki.

Ekomarketing to także wprowadzanie do obiegu, promowanie, ale i korzystanie z produktów, które są uznawane za ekologiczne i korzystniejsze dla środowiska niż te oferowane przez pozostałe marki. Produktem ekologicznym możemy nazwać każdy produkt, który nie tylko nie zanieczyszcza środowiska, lecz także chroni je.

A Ty? Ile takich produktów jesteś w stanie znaleźć dziś w swoim domu? Czy potrafisz zakończyć toksyczny związek i zrezygnować z kolejnego złego nawyku, by ocalić oceany i chronić środowisko? Pięknie! To musi być miłość 😉

Jors wif lof,
Adrianna Such

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here